MAM PRAWO

Usługi finansowe zawierane na odległość

fot. Fotolia

Usługi finansowe nie są regulowane przez prawo konsumenckie, z wyjątkiem tych zawieranych na odległość, najczęściej przez telefon. Przedsiębiorca ma szczególne obowiązki informacyjne przy zawieraniu tego typu umów, konsument powinien mieć pełną świadomość, na jaką umowę się decyduje i z jakimi kosztami się to wiąże. Jeśli instytucja finansowa nie wywiąże się należycie z obowiązków informacyjnych, konsument ma nieograniczone terminowo prawo do odstąpienia od umowy. Należy pamiętać, żeby dokładnie zapoznać się z przesłaną przez instytucję finansową umową dotyczącą danej usługi, a wszelkie wątpliwości wyjaśnić z doradcą klienta.

Prezentacja przybliża prawa, jakie ma konsument w zakresie zawierania umów finansowych na odległość.


Aby utrwalić sobie poznane treści, zachęcamy do odpowiedzi na kilka testowych pytań:


Materiał opracowany przez grupę Superbelfrzy RP we współpracy z Edunews.pl. Obie instytucje są partnerami platformy edukacji konsumenckiej Komisji Europejskiej - portalu ConsumerClassroom, która jest przeznaczona dla nauczycieli i uczniów w krajach UE: