Presja konsumpcyjna od najmłodszych lat
- Szczegóły
- Kategoria: Materiały
- Opublikowano: 06-03-10
- Super User
Dla młodych ludzi fakt bycia akceptowanym jest najważniejszy. To dlatego przekaz reklamowy jest tak skonstruowany, aby przekonywać: jeżeli chcesz być lubianym to potrzeba ci nowej koszulki, fajnego telefonu, a może i odpowiedniego, modnego miejsca wypoczynku. Kiedy dzieci idą do znajomych rówieśników to pierwsze pytanie, z jakim się spotykają, brzmi: „Czy masz coś nowego?”. Jeśli mają, mogą usłyszeć okrzyk „Jakie to fajne!”, „super!”...
Konsumpcja jako nadawanie sensu w życiu?
- Szczegóły
- Kategoria: Materiały
- Opublikowano: 05-03-10
- Super User
Konsumpcja obecna jest w wielu aspektach naszego życia. Rozmowy prowadzone w rodzinie dotyczą coraz częściej chęci posiadania czegoś na własność, kupienia czegoś nowego. Pojawiają się oczywiście problemy, bowiem nie wszystkie życzenia mogą zostać od razu zrealizowane. Pojawia się silne pragnienie, które może być zaspokojone tylko poprzez zakup.
Reklama a zadłużenie
- Szczegóły
- Kategoria: Materiały
- Opublikowano: 03-03-10
- Super User
Młodzież coraz szybciej zadłuża się (albo powiększa zadłużenie rodziców). Już dzieci zadłużają się z powodu używania komórki. Operatorzy walczą o najmłodszych użytkowników telefonów komórkowych. Jest przecież o co się bić. Telefony komórkowe stały się obecnie przedmiotem codziennego użytku, również dla dzieci.
Konsumpcja jako przygoda
- Szczegóły
- Kategoria: Materiały
- Opublikowano: 04-03-10
- Super User
Presja konsumpcyjna jest wywierana na dzieci i młodzież. Rocznie wydaje się około 30 miliardów euro na reklamy. Rozwija się rynek czasopism młodzieżowych, w podtekście można powiedzieć „witaj grupo docelowa”. Spece od marketingu mają być jak iskry, od których rozpoczyna się wielki ogień. Kluczem do rozpalenia ognia jest wiedza, gdzie zapalić zapałkę.
Trochę o psychologii reklamy
- Szczegóły
- Kategoria: Materiały
- Opublikowano: 02-03-10
- Super User
Markę produktu wiąże się z aktualnymi wydarzeniami. Kampania reklamowa zaczęła wykorzystywać skandal. Sprzedaż dokonuje się poprzez argument negatywny (np. kampania Heyah). Najłatwiej reklamie jest dotrzeć do sfery poznawczej. Ciągle są prowadzone badania, jak dotrzeć do sfery emocji, jak dotrzeć do serca.
Więcej artykułów…
Strona 2 z 4