MAM PRAWO

Rękojmia i reklamacja towaru

fot. Fotolia

Prawo konsumenckie gwarantuje konsumentom możliwość reklamacji zakupionych towarów na drodze rękojmi. Rękojmią objęte są wszystkie towary konsumpcyjne. Jeśli w zakupionej przez nas rzeczy stwierdzimy wadę, możemy udać się do sprzedawcy i zareklamować towar na podstawie rękojmi. Przedsiębiorca, który wyprodukował dany przedmiot, nie ma prawa odrzucić naszej reklamacji, musi się odnieść do zaproponowanej przez kupującego prośby – czy to o wymianę towaru na niewadliwy czy to o naprawę towaru.

Aby dowiedzieć się więcej o rękojmi, czyli sposobie na zareklamowaniu produktów wadliwych, zachęcamy do obejrzenia animacji informującej o tym, na jakiej podstawie możemy dokonywać reklamacji, jakie mamy prawa, jakie terminy nas obowiązują.


Po obejrzeniu prezentacji zachęcamy do sprawdzenia swojej wiedzy poprzez rozwiązanie krzyżówki:


Materiał opracowany przez grupę Superbelfrzy RP we współpracy z Edunews.pl. Obie instytucje są partnerami platformy edukacji konsumenckiej Komisji Europejskiej - portalu ConsumerClassroom, która jest przeznaczona dla nauczycieli i uczniów w krajach UE: