MAM PRAWO

Gwarancja

fot. Fotolia

Jeśli zakupiony przez nas towar okaże się wadliwy lub popsuł się, możemy sprawdzić, czy jest na gwarancji i na tej podstawie reklamować go u producenta. Gwarancja jest to dobrowolne oświadczenie dotyczące jakości towaru złożone przez przedsiębiorcę, czyli gwaranta. Jej zakres ustala producent, więc pewne wady czy usterki mogą być przedmiotem gwarancji, a inne nie. Najczęściej w gwarancji spotkamy się ze sformułowaniem, że uszkodzenia wynikłe z nieprawidłowej eksploatacji lub wywołane zdarzeniami losowymi takimi jak pożar, powódź - nie podlegają gwarancji. Warto więc zawsze przy zakupie zapoznać się z kartą gwarancyjną.

Obejrzyj animację, z której dowiesz się, jak prawo konsumenckie definiuje gwarancję, jakie informacje powinna zawierać karta gwarancyjna i na jaki okres ochrony gwarancyjnej towaru może liczyć konsument.


Jeśli chcesz sprawdzić, ile zapamiętałeś na temat sposobów reklamacji towarów na podstawie gwarancji – rozwiąż quiz:



Materiał opracowany przez grupę Superbelfrzy RP we współpracy z Edunews.pl. Obie instytucje są partnerami platformy edukacji konsumenckiej Komisji Europejskiej - portalu ConsumerClassroom, która jest przeznaczona dla nauczycieli i uczniów w krajach UE: