Oddziaływanie reklamy na konsumenta (1)
- Szczegóły
- Kategoria: Materiały
- Opublikowano: 01-03-10
- Super User
Pierwsze eksperymenty z warunkowaniem przeprowadził Iwan Pawłow. Podczas podawania jedzenia psom włączał dzwonek, po jakimś czasie już sam dźwięk dzwonka powodował ślinienie się psów. Podobnie próbuje się oddziaływać na klienta gdy ogląda reklamę w celu zabawowym czy estetycznym, a nie w celu dokonania zakupu.
Oddziaływanie reklamy na konsumenta (2)
- Szczegóły
- Kategoria: Materiały
- Opublikowano: 28-02-10
- Super User
Ważna jest pamięć semantyczna, związana ze znaczeniem informacji. Aby uzyskać dokładniejsze, bardziej osobiste i związane z kontekstem informacje, badacze towarzyszą konsumentom w ich własnych środowiskach lub odtwarzają je. Jeżeli chcesz poznać goryle, powinieneś oglądać je w dżungli, a nie w ogrodzie zoologicznym. To samo dotyczy ludzi.
Kupowanie refleksyjne i kupowanie nieplanowane
- Szczegóły
- Kategoria: Materiały
- Opublikowano: 26-02-10
- Super User
Kupowanie zajmuje centralne miejsce wśród zachowań konsumenckich. A zatem w interesie producentów i handlowców leży znalezienie wystarczającej liczby klientów (konsumentów), którzy są skłonni nabyć oferowane produkty lub usługi. Theodore Levitt (klasyk marketingu) uważał, że każda firma musi nauczyć się myśleć o sobie nie jak o producencie i sprzedawcy produktów lub usług, lecz jako o nabywcy przychylności konsumentów (klientów).
O krzywej zapamiętywania
- Szczegóły
- Kategoria: Materiały
- Opublikowano: 27-02-10
- Super User
Aby reklama była zapamiętana stosuje się powtarzanie. Jest ono zgodne z krzywą zapamiętywania, zgodnie z którą przyrost poziomu zapamiętywania na początku jest znaczny, po czym jest coraz mniejszy. Nowa reklama jest powtarzana kilkakrotnie w ciągu nawet jednego filmu po to, by nastąpiło utrwalenie w pamięci konsumenta obrazu produktu czy firmy, po czym pokazywana jest coraz rzadziej, bo i tak zapamiętywanie zachodzi w coraz mniejszym stopniu. Przy czym liczba powtórek wiadomo, zależy od długości materiału. Im dłuższy materiał, tym czas albo liczba powtórek potrzebnych do zapamiętania rośnie niewspółmiernie szybko.
Wybory konsumenta: świadome i refleksyjne
- Szczegóły
- Kategoria: Materiały
- Opublikowano: 25-02-10
- Super User
Podstawowym warunkiem pojawienia się w świadomości decydenta problemu wyboru jest sytuacja, gdy dostrzega on jakąś znaczącą rozbieżność między stanem istniejącym a stanem pożądanym, czyli pojawia się określona potrzeba, którą konsument chce zaspokoić. Niektórzy konsumenci czują konieczność dokonania wyboru związaną z zakupem (i tym samym - zaspokojeniem określonej potrzeby) na drodze reagowania na zmiany stanu istniejącego (np. ich buty uległy zniszczeniu), inni natomiast na drodze zmiany do pożądanego stanu (np. na rynku pojawiła się nowa generacja procesora).
Więcej artykułów…
Strona 3 z 4