AKTUALNOŚCI

Konsument dość racjonalny

fot. Fotolia.com

Nawoływania do zakupu polskich towarów przez polskich konsumentów są dość powszechne. Czy przy decyzjach zakupowych kierujemy się patriotyzmem gospodarczym? Zobaczmy aktualne wyniki badania CBOS.

Najistotniejsze kryteria, jakimi kierują się konsumenci kupując produkty codziennego użytku, to, niezmiennie, ich cena (81%) i jakość (76%). Polskie pochodzenie produktu plasuje się pod tym względem na trzecim miejscu – wskazuje je niemal połowa Polaków (46%). Przez ponad rok grupa respondentów kierujących się tym kryterium podczas codziennych zakupów znacznie się zwiększyła (o 13 punktów procentowych). Zagraniczne pochodzenie produktu było i jest wskazywane w tym kontekście niezmiernie rzadko.

Zobaczmy wyniki badania:

Wyniki badania - patriotyzm konsumencki

Prezentowane dane pochodzą z badania CBOS „Aktualne problemy i wydarzenia” zrealizowanego we wrześniu 2017 roku.