Konsumenckie wiem jak

O zasadach bezpieczeństwa w Internecie

fot. Fotolia.com

Miesięcznie z Facebooka korzysta 2 miliardy użytkowników. Każdego dnia na tę platformę sieci społecznościowej jest przesyłanych średnio 300 milionów zdjęć. Ta migawka aktywności użytkowników w Internecie pokazuje, jak ważne staje się edukowanie młodzieży o konieczności troszczenia się o swoje bezpieczeństwo online.

Czytaj więcej...

Konsument dość racjonalny

fot. Fotolia.com

Nawoływania do zakupu polskich towarów przez polskich konsumentów są dość powszechne. Czy przy decyzjach zakupowych kierujemy się patriotyzmem gospodarczym? Zobaczmy aktualne wyniki badania CBOS.

Czytaj więcej...

O selektywnym zbieraniu odpadów

fot. Fotolia.com

Główny Urząd Statystyczny opublikował raport dotyczący reformy systemu gospodarki odpadami, który obejmuje lata 2012-2016. Największy wzrost ilości odpadów zebranych selektywnie nastąpił w województwach śląskim, podlaskim i świętokrzyskim. W ubiegłym roku w całym kraju zebrano o 4,6 proc. więcej odpadów zmieszanych niż rok wcześniej.

Czytaj więcej...

Zrób to sam/a, czyli wykorzystaj odpady, aby uczyć...

(C) Edunews.pl

Żyjemy w czasach, w których - jako konsumenci - produkujemy w naszych domach i instytucjach (także szkołach) coraz więcej śmieci. Kupujemy i… wyrzucamy na potęgę. Można powiedzieć, że… marnujemy tym samym olbrzymie zasoby materiałów, które mogą być z powodzeniem wykorzystane do celów... edukacyjnych.

Czytaj więcej...

E-konsumenci rosną w siłę

fot. Fotolia.com

Ponad połowa polskich internautów to e-konsumenci. Co kupują, w jakich e-sklepach i ile średnio wydają w sieci? O tym można dowiedzieć się z najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”.

Czytaj więcej...

Zapisz się na newsletter

captcha 
 

Odstąpienie od umowy

Odstąpienie od umowy jest najważniejszym uprawnieniem konsumenta; przysługuje ono w ciągu 14 dni od podpisania umowy. Można z niego skorzystać składając pisemnie stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Nie trzeba podawać powodów odstąpienia. Uwaga, są pewne wyjątki od tej zasady!

 

Rzecznik konsumentów

Rzecznik konsumentów udziela bezpłatnych porad i informacji prawnych, broni interesów konsumentów, podejmuje w ich imieniu interwencje, udziela pomocy w kierowaniu spraw na drogę sądową oraz w ich prowadzeniu. Rzecznik konsumentów może wystąpić do przedsiębiorcy w przypadku podejrzeń o stosowanie niedozwolonych czy nieuczciwych praktyk rynkowych, a przedsiębiorca jest zobowiązany (pod groźbą kary grzywny) udzielić mu wyjaśnień i informacji oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika. Rzecznik jest zatrudniony w starostwie powiatowym lub urzędzie miasta. Więcej na stronie UOKIK.

 

Wzory pism

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na swoich stronach umieszcza wzory pism, z których mogą skorzystać konsumenci dochodzący swoich praw. Skorzystaj z wzorów.

 

Zanim cokolwiek podpiszesz...

 

Zmiana prawa

Przeczytaj o nowych uprawnieniach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w obszarze ochrony konsumentów po 17.04.2016. Więcej na stronach UOKIK.

 

Sprawdź umowę

W umowach, które zawierają konsumenci z przedsiębiorcami, mogą znajdować się tzw. klauzule abuzywne, czyli naruszające prawa konsumenta. Dowiedz się o nich więcej.

 

Opieka merytoryczna