Konsumenckie wiem jak

PROJEKTY

Zapraszamy na Kongres Edukacji Finansowej

fot. Fotolia

Co powinien wiedzieć i umieć konsument usług finansowych XXI wieku? W ostatnim tygodniu marca odbywa się w całej Europie "Europejski Tydzień Pieniądza" (European Money Week). Instytucje i osoby zajmujące się edukacją ekonomiczną społeczeństwa oraz edukacją przedsiębiorczości zapraszamy do Warszawy na pierwszy Kongres Edukacji Finansowej, który odbędzie się w dniu 28 marca 2017 r. na PGE Narodowym (Stadion Narodowy). Wstęp wolny - wymagana rejestracja.

Kongres Edukacji Finansowej organizują cztery fundacje działające w sektorze finansowym i zajmujące się tą tematyką od wielu lat. Naszym celem jest upowszechnienie edukacji finansowej i ekonomicznej. Kongres ma być ważnym elementem rozwijającej się szerokiej współpracy sektora finansowego z instytucjami publicznymi i organizacjami pozarządowymi zajmującymi się tymi zagadnieniami. Pragniemy wspomagać rozwój edukacji finansowej w ramach realizacji obowiązkowej i nieobowiązkowej edukacji (programy nauczania, podręczniki, szkolenia nauczycieli, lekcje), także osób dorosłych oraz środowisk z utrudnionym dostępem do informacji, aby zapobiegać wykluczeniu finansowemu. Będziemy wspierać organizacje pozarządowe i firmy w praktycznej realizacji działań edukacyjnych w tym zakresie.

Udział w Kongresie jest bezpłatny, zaś więcej informacji, program i formularz rejestracyjny znajduje się na stronie: http://konferencje.alebank.pl/konferencje/kongres-edukacji-finansowej-2017/. Kongres Edukacji Finansowej organizowany jest jako jedno z działań w ramach programu Tydzień dla Oszczędzania (edycja 2016).

Kongresowi będzie towarzyszyć Aleja Edukacji Finansowej, w której organizacje zajmujące się edukacją finansową będą prezentować swoje projekty.

 

Organizatorzy wydarzenia:

 

Partnerzy wydarzenia:

 

Odstąpienie od umowy

Odstąpienie od umowy jest najważniejszym uprawnieniem konsumenta; przysługuje ono w ciągu 14 dni od podpisania umowy. Można z niego skorzystać składając pisemnie stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Nie trzeba podawać powodów odstąpienia. Uwaga, są pewne wyjątki od tej zasady!

 

Rzecznik konsumentów

Rzecznik konsumentów udziela bezpłatnych porad i informacji prawnych, broni interesów konsumentów, podejmuje w ich imieniu interwencje, udziela pomocy w kierowaniu spraw na drogę sądową oraz w ich prowadzeniu. Rzecznik konsumentów może wystąpić do przedsiębiorcy w przypadku podejrzeń o stosowanie niedozwolonych czy nieuczciwych praktyk rynkowych, a przedsiębiorca jest zobowiązany (pod groźbą kary grzywny) udzielić mu wyjaśnień i informacji oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika. Rzecznik jest zatrudniony w starostwie powiatowym lub urzędzie miasta. Więcej na stronie UOKIK.

 

Wzory pism

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na swoich stronach umieszcza wzory pism, z których mogą skorzystać konsumenci dochodzący swoich praw. Skorzystaj z wzorów.

 

Zmiana prawa

Przeczytaj o nowych uprawnieniach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w obszarze ochrony konsumentów po 17.04.2016. Więcej na stronach UOKIK.

 

Sprawdź umowę

W umowach, które zawierają konsumenci z przedsiębiorcami, mogą znajdować się tzw. klauzule abuzywne, czyli naruszające prawa konsumenta. Dowiedz się o nich więcej.

 

Opieka merytoryczna