Konsumenckie wiem jak

O PORTALU

EdukacjaKonsumencka.pl, czyli coś o nas

Witamy na stronach portalu edukacyjnym Konsumenckie wiem jak... Od 2009 roku działaliśmy pod nazwą EdukacjaKonsumencka.pl i taki też nadal jest adres naszego portalu. Postanowiliśmy od 2016 roku dokonać zmian w strukturze i zawartości tematycznej portalu poszerzając jego zakres o nowe obszary tematyczne.

Charakter portalu jest przede wszystkim poradniczo-edukacyjny (stąd w nazwie tłumaczenie na język polski popularnego wyrażenia angielskiego KNOW HOW - wiedzieć jak coś zrobić, jak się zachować itp.). Od jego powstania skupialiśmy się na młodych konsumentach, chcąc im przekazać wiedzę i umiejętności potrzebne do świadomego i racjonalnego funkcjonowania na rynku. Taki też nadal będzie jego profil, chociaż mamy wrażenie, że uległa już rozszerzeniu definicja "młodego" człowieka - wedle najnowszych "trendów" możemy zaliczać do nich nawet osoby w wieku do 35 lat :-).

Partnerem naszego portalu jest platforma edukacyjna Komisji Europejskiej adresowana do nauczycieli szkół ponadpodstawowych i uczniów w wieku 12-18 lat: ConsumerClassroom.eu. Polecamy odwiedziny tego serwisu.

 

 

Kontakt z redakcją

Redakcja portalu EdukacjaKonsumencka.pl / Konsumenckie wiem jak...

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. +48 607 652 089

 

 

Reklama w portalu

Zapraszamy do korzystania z oferty promocyjnej i reklamowej portalu. Zapytania prosimy kierować na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wydawca portalu jest firma: Futuredu Marcin Polak, NIP 527-275-48-58

 

 

***

Edukacja konsumencka młodzieży jest jednym z tematów, którymi zajmuje się warszawska Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!, opiekująca się merytorycznie tym portalem. Fundacja prowadzi wiele projektów, których celem jest podnoszenie kompetencji społecznych i technologicznych młodych ludzi oraz edukatorów, zwłaszcza w obszarach, które mają znaczący wpływ na rozwój osobisty i zawodowy. Więcej informacji o Fundacji można znaleźć na stronie www.think.org.pl

 

Odstąpienie od umowy

Odstąpienie od umowy jest najważniejszym uprawnieniem konsumenta; przysługuje ono w ciągu 14 dni od podpisania umowy. Można z niego skorzystać składając pisemnie stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Nie trzeba podawać powodów odstąpienia. Uwaga, są pewne wyjątki od tej zasady!

 

Rzecznik konsumentów

Rzecznik konsumentów udziela bezpłatnych porad i informacji prawnych, broni interesów konsumentów, podejmuje w ich imieniu interwencje, udziela pomocy w kierowaniu spraw na drogę sądową oraz w ich prowadzeniu. Rzecznik konsumentów może wystąpić do przedsiębiorcy w przypadku podejrzeń o stosowanie niedozwolonych czy nieuczciwych praktyk rynkowych, a przedsiębiorca jest zobowiązany (pod groźbą kary grzywny) udzielić mu wyjaśnień i informacji oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika. Rzecznik jest zatrudniony w starostwie powiatowym lub urzędzie miasta. Więcej na stronie UOKIK.

 

Wzory pism

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na swoich stronach umieszcza wzory pism, z których mogą skorzystać konsumenci dochodzący swoich praw. Skorzystaj z wzorów.

 

Zmiana prawa

Przeczytaj o nowych uprawnieniach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w obszarze ochrony konsumentów po 17.04.2016. Więcej na stronach UOKIK.

 

Sprawdź umowę

W umowach, które zawierają konsumenci z przedsiębiorcami, mogą znajdować się tzw. klauzule abuzywne, czyli naruszające prawa konsumenta. Dowiedz się o nich więcej.

 

Opieka merytoryczna