Kup nowy odkurzacz, czyli prawo do naprawy
- Szczegóły
- Kategoria: Prawa konsumenta
- Opublikowano: 13-08-17
- Stanisław Czachorowski

Jakiś czas temu kupiliśmy odkurzacz. Bo stary się zepsuł. Nowy odkurzacz spisywał się znakomicie, firmy Elektrolux. Ale jak to w życiu bywa, zdarzają się nieoczekiwane wypadku. Zniszczyła się jedna z końcówek (szczotka). Szukaliśmy w sklepie – ale nie można było dokupić. No cóż, pozostała jeszcze druga – mniej wygodna do dywanów. Niedawno zepsuła się i druga końcówka. Pokleiliśmy taśmą, ale odkurzanie to istna mordęga. Znowu poszliśmy do kilku sklepów szukać brakującej końcówki. Ale Elektrolux już nie produkuje takich odkurzaczy (3 lata to już epoka), ponownie wrócił do okrągłego przekroju rury ssącej. Czyli nie można dokupić ani u producenta ani z innych modeli (bo nie pasuje). Pisać do serwisu i producenta? Potrwa długo i z niewiadomym rezultatem.
Konsumenci nie lubią udostępniać danych osobowych firmom
- Szczegóły
- Kategoria: Prawa konsumenta
- Opublikowano: 29-05-17
- Opr. red.

Aż 95 proc. badanych deklaruje, że podczas robienia zakupów lub podejmowania decyzji o wyborze usługi zwraca uwagę na to, czy wymaga się od nich podania danych osobowych. Blisko połowa z nich ma negatywny stosunek do ich udostępniania instytucjom lub firmom, a 83 proc. przynajmniej raz zrezygnowało ze skorzystania z usługi po zapoznaniu się z warunkami przetwarzania danych osobowych. Ta niechęć może być związana z faktem, że ponad połowa internautów (58 proc.) spotkała się z nieodpowiednim w ich odczuciu wykorzystaniem własnych danych.
Co wiesz o zwrocie zakupionych towarów?
- Szczegóły
- Kategoria: Prawa konsumenta
- Opublikowano: 01-12-16
- Opr. red.

Mało kto z nas wie, że według prawa, kiedy kupujemy w sklepie stacjonarnym, nie mamy możliwości zwrotu niewadliwego towaru. To sprzedawca określa możliwość zwrotu pod określonymi warunkami. Inaczej jest przy zakupie przez internet lub od akwizytora, gdzie konsumentom przysługują większe prawa.
Ułatwienia w rozwiązywaniu sporów konsumenckich
- Szczegóły
- Kategoria: Prawa konsumenta
- Opublikowano: 12-01-17
- Opr. red.

W Polsce polubowny sposób rozwiązywania sporów konsumenckich jest mało rozpowszechniony, ale dzięki przepisom, które weszły w życie 10 stycznia 2017 roku powinno się to zmienić. Nowe regulacje będą mieć istotny wpływ m.in. na podmioty rynku finansowego i ich klientów. Instytucje te będą musiały informować klientów o sposobach pozasądowego rozwiązywania ewentualnych sporów.
Czytaj umowy przed podpisaniem. Niektóre klauzule ograniczają nasze prawa
- Szczegóły
- Kategoria: Prawa konsumenta
- Opublikowano: 19-06-16
- Opr. red.

Każdego dnia klienci jako osoby fizyczne zawierają umowy z przedsiębiorcami. Umowy te dotyczą różnych dziedzin ich życia. Kupują mieszkanie podpisują umowę z bankiem i deweloperem. Chcą się ubezpieczyć zawierają umowę z towarzystwem ubezpieczeniowym. Kupują telefon i podpisują umowę z operatorem telefonicznym. Najczęściej są to umowy w formie gotowego wzorca, których nierozerwalną częścią są regulaminy, ogólne warunki świadczenia usługi, itp. załączniki. Na wzór umowy klient nie ma żadnego realnego wpływu, ponieważ jego treść przygotowuje wcześniej firma. Dla klienta zapisy, klauzule zawarte w umowie, brzmią w sposób niezrozumiały. Tylko czy takie być powinny?
Więcej artykułów…
Strona 1 z 3
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- 3
- Następny artykuł
- koniec