Niedozwolone klauzule w obrocie towarowym: co to jest i jak je rozpoznać?
- Szczegóły
- Kategoria: Prawa konsumenta
- Opublikowano: 06-04-12
- Super User
Każdy regulamin powinien być sformułowany w sposób klarowny i jednoznaczny dla konsumenta. Zdarza się jednak, że trafiamy na zapisy, które są niejasne i mogą wprowadzać w błąd i działać na naszą niekorzyść. Warto sprawdzić, jakie klauzule są niedozwolone i świadczą o wyzysku kupującego.
Co zrobić, gdy sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji?
- Szczegóły
- Kategoria: Prawa konsumenta
- Opublikowano: 05-04-12
- Super User
Jeżeli chcesz złożyć reklamację, w pierwszej instancji powinieneś zawsze zwrócić się z tym do samego sprzedawcy. Jeśli reklamacja nie przyniesie pożądanego rezultatu, np. wymiany wadliwego produktu, możemy odwołać się szczebel wyżej, np. sprawdzić, czy sprzedawca jest członkiem stowarzyszenia branżowego (przynależność jest dobrowolna). Jeśli jest, możemy zwrócić się ze swoim problemem do takiego stowarzyszenia.
Reklamacja: nie tylko na podstawie gwarancji!
- Szczegóły
- Kategoria: Prawa konsumenta
- Opublikowano: 02-04-12
- Super User
W opinii konsumentów gwarancja kojarzona jest z prawem do reklamacji. Bierze się to z tego, że sprzedawcy często nie przyjmują reklamacji bez dokumentu gwarancyjnego. Takie postępowanie wynika tylko z niewiedzy albo ich złej woli i stanowi zwykłe ograniczenie praw konsumenta.
Reklamacja w trzech krokach
- Szczegóły
- Kategoria: Prawa konsumenta
- Opublikowano: 04-04-12
- Super User
Według ustawowych praw konsumenta dobra i usługi muszą być „satysfakcjonującej jakości”, „zgodne z opisem” oraz „odpowiednie dla ich przeznaczenia”. Na tej podstawie zawsze mamy prawo do reklamacji. Reklamacja to skarga, zażalenie lub żądanie sprostowania niedokładności. Możemy ją złożyć nie tylko wtedy, kiedy towar jest wadliwy, ale wówczas, kiedy nie spełnia naszych (powszechnych i rozsądnych) oczekiwań lub wtedy, kiedy naruszono nasze prawa bądź padliśmy ofiarą nieuczciwej praktyki handlowej.
Czy towar niezgodny z umową jest wadliwy?
- Szczegóły
- Kategoria: Prawa konsumenta
- Opublikowano: 05-02-12
- Super User
W momencie zakupu otrzymujemy od sprzedawcy informację na temat cech i funkcji nabywanego towaru. Niezgodność towaru z umową dotyczy nie tylko wady towaru, ale też braku właściwości, cech określonych w umowie, braku zgodności z opisem, wzorem czy próbką.
Strona 3 z 3
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- 3
- Następny artykuł
- koniec