Gwarancja
- Szczegóły
- Kategoria: Prawa konsumenta
- Opublikowano: 27-10-15
- Małgorzata Kowalczuk

Jeśli zakupiony przez nas towar okaże się wadliwy lub popsuł się, możemy sprawdzić, czy jest na gwarancji i na tej podstawie reklamować go u producenta. Gwarancja jest to dobrowolne oświadczenie dotyczące jakości towaru złożone przez przedsiębiorcę, czyli gwaranta. Jej zakres ustala producent, więc pewne wady czy usterki mogą być przedmiotem gwarancji, a inne nie. Najczęściej w gwarancji spotkamy się ze sformułowaniem, że uszkodzenia wynikłe z nieprawidłowej eksploatacji lub wywołane zdarzeniami losowymi takimi jak pożar, powódź - nie podlegają gwarancji. Warto więc zawsze przy zakupie zapoznać się z kartą gwarancyjną.
Jakich towarów i usług nie obejmuje prawo zwrotu?
- Szczegóły
- Kategoria: Prawa konsumenta
- Opublikowano: 27-10-15
- Małgorzata Kowalczuk

Kupując przez internet lub korzystając z e-usług nie zawsze mamy prawo do odstąpienia od umowy. Istnieje szereg wyjątków, które warto poznać, aby nie być zaskoczonym w momencie, gdy chcielibyśmy dokonać zwrotu i zażądać zapłaconych pieniędzy. Wyjątki te dotyczą między innymi kupowania treści cyfrowych – dostępu do filmów na internetowych platformach czy zakupu gier i muzyki. Pełną listę umów zawieranych na odległość, wobec których nie obowiązuje prawo zwrotu, możemy poznać na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (więcej).
Usługi finansowe zawierane na odległość
- Szczegóły
- Kategoria: Prawa konsumenta
- Opublikowano: 27-10-15
- Małgorzata Kowalczuk

Usługi finansowe nie są regulowane przez prawo konsumenckie, z wyjątkiem tych zawieranych na odległość, najczęściej przez telefon. Przedsiębiorca ma szczególne obowiązki informacyjne przy zawieraniu tego typu umów, konsument powinien mieć pełną świadomość, na jaką umowę się decyduje i z jakimi kosztami się to wiąże. Jeśli instytucja finansowa nie wywiąże się należycie z obowiązków informacyjnych, konsument ma nieograniczone terminowo prawo do odstąpienia od umowy. Należy pamiętać, żeby dokładnie zapoznać się z przesłaną przez instytucję finansową umową dotyczącą danej usługi, a wszelkie wątpliwości wyjaśnić z doradcą klienta.
Rękojmia i reklamacja towaru
- Szczegóły
- Kategoria: Prawa konsumenta
- Opublikowano: 27-10-15
- Małgorzata Kowalczuk

Prawo konsumenckie gwarantuje konsumentom możliwość reklamacji zakupionych towarów na drodze rękojmi. Rękojmią objęte są wszystkie towary konsumpcyjne. Jeśli w zakupionej przez nas rzeczy stwierdzimy wadę, możemy udać się do sprzedawcy i zareklamować towar na podstawie rękojmi. Przedsiębiorca, który wyprodukował dany przedmiot, nie ma prawa odrzucić naszej reklamacji, musi się odnieść do zaproponowanej przez kupującego prośby – czy to o wymianę towaru na niewadliwy czy to o naprawę towaru.
Zwrot towarów zakupionych przez internet
- Szczegóły
- Kategoria: Prawa konsumenta
- Opublikowano: 27-10-15
- Małgorzata Kowalczuk

Coraz częściej i chętniej kupujemy przez internet. Według Raportu E-zakupy 2015 znacząco wzrosła grupa osób, które na e-zakupy wybierają się kilka razy w miesiącu (z 24% dwa lata temu do 32% obecnie). Jeśli dodamy do tego 7% osób, które w sieci kupują nawet kilka razy w tygodniu, możemy stwierdzić, że już co drugi Polak e-zakupy wybiera bardzo często.
Więcej artykułów…
Strona 2 z 3