Konsumenckie wiem jak

AKTUALNOŚCI

Ruszył konkurs Finanse.mp3

Nagraj ciekawą mp-trójkę i zgarnij atrakcyjne nagrody. Zajrzyj do naszego Poradnika, dowiedz się jak gospodarować pieniędzmi i przygotuj 2-minutowe nagranie, w którym opowiesz innym czego się nauczyłeś. Nie musisz być ekspertem – wystarczy dobry pomysł! Na prace czekamy tylko do końca listopada.

Zapraszamy cię do udziału w niezwykłym konkursie na nagranie o tematyce finansowej. Nie musisz być ekspertem - wystarczy, że wpadniesz na ciekawy pomysł i zaprezentujesz nam jedno z zagadnień o którym wspominamy w naszym serwisie. Nie chcemy ograniczać twojej wyobraźni  - 2 minuty nagrania są całkowicie do twojej dyspozycji. Może nagrasz wywiad z rodzicami i dowiesz się jak oszczędzają i w co inwestują swoje pieniądze? Może zrobisz sondę w klasie i spytasz kolegów na co wydają kieszonkowe? A może potrafisz rapować i ułożysz dla nas ciekawy bit? Najważniejsze to wyróżnić się z tłumu i w atrakcyjnej formie przekazać innym, o co tak naprawdę chodzi w tych całych finansach. Pamiętaj, że będziemy oceniać nie tylko twój pomysł, ale również to, czy dobrze zrozumiałeś najważniejsze finansowe zagadnienia. Z twojego nagrania będą uczyć się inne osoby – zadbaj o to, żeby dowiedziały się najbardziej wartościowych rzeczy!

W konkursie może wziąć udział każdy uczeń warszawskiego gimnazjum, który nadeśle nam utwór w formacie .mp3 na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..


Praktyczne porady:

  • przyjmujemy tylko pliki audio w formacie mp3
  • wpisz swoje imię i nazwisko w tytule pliku, np. Jan_Kowalski.mp3
  • musisz przesłać zgodę rodziców na udział w konkursie oraz formularz zgłoszeniowy, w którym wpiszesz swoje dane. Znajdziesz je w Regulaminie
  • jeden autor może przesłać tylko jedną pracę
  • twoja praca musi być oryginalna – nie możesz wykorzystywać żadnych gotowych nagrań ani ich fragmentów bez zgody autorów (np. wywiadów, piosenek itp.)
  • zadbaj o to, żeby nagranie było w dobrej jakości – wyeliminuj niechciane szmery i wszystko co może zagłuszyć nagranie. Nie musisz mieć profesjonalnego sprzętu – wystarczy telefon komórkowy lub dyktafon – po prostu znajdź ciche miejsce i trzymaj mikrofon blisko ust.


Na autorów najciekawszych nagrań czekają atrakcyjne nagrody rzeczowe – iPody: iTouch oraz Nano. Ruszamy już 22 września, a ostateczny termin nadsyłania prac to 30 listopada 2009r.
Wyniki ogłosimy 14 grudnia na stronie www.edukacjakonsumencka.pl.


Życzymy powodzenia i czekamy na nagrania! Na wszelkie pytania chętnie odpowiemy – piszcie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Odstąpienie od umowy

Odstąpienie od umowy jest najważniejszym uprawnieniem konsumenta; przysługuje ono w ciągu 14 dni od podpisania umowy. Można z niego skorzystać składając pisemnie stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Nie trzeba podawać powodów odstąpienia. Uwaga, są pewne wyjątki od tej zasady!

 

Rzecznik konsumentów

Rzecznik konsumentów udziela bezpłatnych porad i informacji prawnych, broni interesów konsumentów, podejmuje w ich imieniu interwencje, udziela pomocy w kierowaniu spraw na drogę sądową oraz w ich prowadzeniu. Rzecznik konsumentów może wystąpić do przedsiębiorcy w przypadku podejrzeń o stosowanie niedozwolonych czy nieuczciwych praktyk rynkowych, a przedsiębiorca jest zobowiązany (pod groźbą kary grzywny) udzielić mu wyjaśnień i informacji oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika. Rzecznik jest zatrudniony w starostwie powiatowym lub urzędzie miasta. Więcej na stronie UOKIK.

 

Wzory pism

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na swoich stronach umieszcza wzory pism, z których mogą skorzystać konsumenci dochodzący swoich praw. Skorzystaj z wzorów.

 

Zmiana prawa

Przeczytaj o nowych uprawnieniach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w obszarze ochrony konsumentów po 17.04.2016. Więcej na stronach UOKIK.

 

Sprawdź umowę

W umowach, które zawierają konsumenci z przedsiębiorcami, mogą znajdować się tzw. klauzule abuzywne, czyli naruszające prawa konsumenta. Dowiedz się o nich więcej.

 

Opieka merytoryczna