Konsumenckie wiem jak

Szkolenie nauczycieli z edukacji konsumenckiej

W Łodzi w dniach 8-10 stycznia 2010 r. odbyło się przygotowane przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży szkolenie nauczycieli przygotowujące do uczestnictwa w programie „W dorosłe życie bez długów”.

Czytaj więcej...

W dorosłe życie... ale bez długów!

Rozpoczynamy wspólnie z Polską Fundacją Dzieci i Młodzieży nowy projekt: "W dorosłe życie bez długów" jest pilotażem ogólnopolskiego programu edukacji konsumentów finansowych, który został dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego. Celem wersji pilotażowej projektu jest wdrożenie nowoczesnego i ciekawego programu edukacyjnego przygotowującego młodego człowieka do poruszania się w rzeczywistości gospodarczej, uczącego go planowania finansowego oraz reagowania w korzystny dla niego sposób na informacje docierające do niego jako do konsumenta finansowego.

Czytaj więcej...

Ruszył konkurs Finanse.mp3

Nagraj ciekawą mp-trójkę i zgarnij atrakcyjne nagrody. Zajrzyj do naszego Poradnika, dowiedz się jak gospodarować pieniędzmi i przygotuj 2-minutowe nagranie, w którym opowiesz innym czego się nauczyłeś. Nie musisz być ekspertem – wystarczy dobry pomysł! Na prace czekamy tylko do końca listopada.

Czytaj więcej...

Poznaliśmy laureatów konkursu

Miło nam poinformować, że konkurs Finanse.mp3 – edukacja młodych konsumentów finansowych – został rozstrzygnięty. W projekcie edukacyjnym wspieranym przez Miasto Stołeczne Warszawa, wzięło udział ponad 1000 uczniów z warszawskich gimnazjów.

Czytaj więcej...

Poradnik finansowy dla młodych konsumentów

[27.07.2009] Przejrzyj Twoje Finanse. Opublikowaliśmy w serwisie zbiór krótkich i przydatnych materiałów dotyczących najważniejszych aspektów zarządzania własnymi finansami. Przygotowane materiały powstały głównie z myślą o młodych osobach, które dopiero zdobywają cenną wiedzę finansową. Zapraszamy do lektury!

Czytaj więcej...

Więcej artykułów…

 

Odstąpienie od umowy

Odstąpienie od umowy jest najważniejszym uprawnieniem konsumenta; przysługuje ono w ciągu 14 dni od podpisania umowy. Można z niego skorzystać składając pisemnie stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Nie trzeba podawać powodów odstąpienia. Uwaga, są pewne wyjątki od tej zasady!

 

Rzecznik konsumentów

Rzecznik konsumentów udziela bezpłatnych porad i informacji prawnych, broni interesów konsumentów, podejmuje w ich imieniu interwencje, udziela pomocy w kierowaniu spraw na drogę sądową oraz w ich prowadzeniu. Rzecznik konsumentów może wystąpić do przedsiębiorcy w przypadku podejrzeń o stosowanie niedozwolonych czy nieuczciwych praktyk rynkowych, a przedsiębiorca jest zobowiązany (pod groźbą kary grzywny) udzielić mu wyjaśnień i informacji oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika. Rzecznik jest zatrudniony w starostwie powiatowym lub urzędzie miasta. Więcej na stronie UOKIK.

 

Wzory pism

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na swoich stronach umieszcza wzory pism, z których mogą skorzystać konsumenci dochodzący swoich praw. Skorzystaj z wzorów.

 

Zmiana prawa

Przeczytaj o nowych uprawnieniach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w obszarze ochrony konsumentów po 17.04.2016. Więcej na stronach UOKIK.

 

Sprawdź umowę

W umowach, które zawierają konsumenci z przedsiębiorcami, mogą znajdować się tzw. klauzule abuzywne, czyli naruszające prawa konsumenta. Dowiedz się o nich więcej.

 

Opieka merytoryczna